De elektromotor (MG2) heet in de simulator "E-Motor"

De verbrandingsmotor heet in de simulator "ICE"


De Planetenwielkoppeling, zoals genoemd in de simulator. (De "versnellingsbak" van de Prius 2)

 

 

Vergelijkingstabel
Hybride systeem 1 (Toyota Prius Classic)
Hybride systeem 2 (Toyota Prius HSD)

Verbandingsmotor (ICE) Elektomotor/generator (MG2)

Elektomotor/generator (MG1)

HV Accu

- 70 pk (52 Kw) - 1500 cc

- 45 pk (33 Kw)

- 28 pk (21Kw) - 8000 rpm

- 273,6 volt - 1,8 Kw/h (opgeslagen energie)

Verbandingsmotor (ICE) Elektomotor/generator (MG2)

Elektomotor/generator (MG1)

HV Accu

- 78 pk (57 Kw) - 1500 cc

- 68 pk (50 Kw)

- 34 pk (25 Kw) - 10.000 rpm

- 201,6 V - 3,2 Kw/h

(opgeslagen energie)

 

 

 

Op deze pagina vindt u een simulatie van het Toyota hybride systeem 1 (Prius Classic).

Het "principe" van deze aandrijving is in grote lijnen gelijk aan het hybride systeem 2, dat ook in de Prius HSD gebruikt wordt. Het hybride systeem 2 is echter van een tweede generatie en op heel veel punten verbeterd. Het hybride systeem 2 is zuiniger en beduidend krachtiger geworden. (zie de vergelijkingstabel onder aan deze pagina)

 

Bediening:

- Simulatie mode "Starten"

- ICE start even en stopt daarna

- Versnellingstand kiezen - D, R of B

- Versnellen met "Gas" schuif

- Remmen met "Rem" schuif

 

De simulator draait alleen als uw computer "Javascript" aan kan.

Javaconsole is te downloaden bij,

Sun micro systems